نام فایل : دانلود پروژه کارآفرینی کارگاه تولید قالپاق و رینگ خودرو
گروه : صنعتی
فرمت فایل : doc
حجم فایل : 1.266 مگا بایت
تعداد صفحات : 59
بازدید : 7

دانلود فایل
خلاصه:
پروژه کارآفرینی کارگاه تولید قالپاق و رینگ خودرو در 59 صفحه ورد قابل ویرایش(جداول pdf)

توضیحات:
پروژه کارآفرینی کارگاه تولید قالپاق و رینگ خودرو در 59 صفحه ورد قابل ویرایشفهرست مطالبعنوان شماره صفحهخلاصه طرح :............................................................................................................................................................. 5فصل اول..................................................................................................................................................................... 6کلیات.......................................................................................................................................................................... 6مقدمه :........................................................................................................................................................................ 7نام کامل طرح و محل اجرای آن :.............................................................................................................................. 7محل اجرا :.................................................................................................................................................................. 7مشخصات متقاضیان :................................................................................................................................................. 8دلایل انتخاب طرح :................................................................................................................................................... 8وضعیت و میزان اشتغال زایی :.................................................................................................................................. 8تاریخچه و سابقه مختصر طرح :................................................................................................................................. 9نام و کد محصولات.................................................................................................................................................... 9شماره تعرفه گمرکی................................................................................................................................................... 9شرایط واردات محصول........................................................................................................................................... 10توضیح:..................................................................................................................................................................... 10بازار OEM............................................................................................................................................................. 11بازار OES............................................................................................................................................................... 11بازار AM................................................................................................................................................................ 11بررسی استانداردهای موجود در مورد محصول..................................................................................................... 12بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول...................................................... 12بررسی قیمت های داخلی........................................................................................................................................ 12مروری بر قیمت های جهانی................................................................................................................................... 13معرفی موارد مصرف و کاربرد محصولات.............................................................................................................. 13لازم به ذکر است که بازار قطعات خودرو به بخش های زیر تقسیم بندی میگردد :............................................. 14بازار OEM :........................................................................................................................................................... 14بازار OES :............................................................................................................................................................ 15بازار AM :............................................................................................................................................................... 15بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول............................................................ 15کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول............................................................................................ 16معرفی شرایط صادرات............................................................................................................................................ 16وضعیت عرضه و تقاضا............................................................................................................................................ 17بررسی ظرفیت بهره برداری و روند تولید از آغاز برنامه سوم تاکنون................................................................... 17- بررسی ظرفیت های بهره برداری........................................................................................................................ 17بررسی روند ظرفیت نصب شده تولید قالپاق در کشور.......................................................................................... 18بررسی روند تولید واقعی قالپاق در کشور............................................................................................................... 19در نمودار زیر روند تولید واقعی نشان داده شده است........................................................................................... 20بررسی سطح تکنولوژی تولید در واحدهای فعال................................................................................................... 20فرایند تولید قالپاق به صورت زیر است :................................................................................................................ 20نگاهی به راندمان تولید )درصد استفاده از ظرفیت اسمی( در واحدهای تولیدی فعال.......................................... 21نام کشورها و شرکت های سازنده ماشین آلات مورد استفاده در تولید محصول.................................................. 22بررسی وضعیت طرحهای جدید و طرحهای توسعه در دست اجرا....................................................................... 22پیشبینی عرضه در بازار آینده کشور........................................................................................................................ 23الف ( پیش بینی تولید داخل واحدهای فعال........................................................................................................... 23ب) پیش بینی تولید داخل واحدهای در حال ایجاد............................................................................................... 23با توجه به جدول بالا ، ظرفیت طرحهای در حال ایجاد که در آینده به ظرفیت نصب شده کشور اضافه خواهد شد، به صورت زیر قابل پیش بینی است:.................................................................................................................................................................................. 24بررسی روند واردات محصول از آغاز برنامه سوم تا نیمه اول سال 1385........................................................... 24جمع بندی عرضه..................................................................................................................................................... 24بررسی روند مصرف از آغاز برنامه سوم تاکنون..................................................................................................... 25الف( برآورد مصرف در خودرو سازان................................................................................................................... 25گروه اول................................................................................................................................................................... 25گروه دوم:................................................................................................................................................................. 25ب- برآورد روند مصرف در بازار خدمات پس از فروش خودرو......................................................................... 27جمع بندی میزان مصرف داخل قالپاق خودرو....................................................................................................... 28نمودار زیر روند مصرف در سالهای گذشته را نشان داده است ............................................................................ 29بررسی روند صادرات از آغاز برنامه توسعه سوم تا سال 1385............................................................................ 29بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات تا پایان برنامه توسعه چهارم............................................................... 30برآورد میزان تقاضای داخل در آینده...................................................................................................................... 30برآورد قابلیت صادرات در آینده............................................................................................................................. 30برآورد تقاضای کل.................................................................................................................................................... 31جمع بندی و نتیجه گیری مطالعات بازار و پیشنهاد نهایی در مورد احداث واحدهای جدید از نگاه توجیه پذیری بازار 31بررسی اجمالی تکنولوژی و روش تولید محصول در کشور و مقایسه آن با دیگر کشورها.................................... 32نگاهی به روش تولید قالپاق چرخ............................................................................................................................ 32فرایند تولید قالپاق به صورت زیر است:.................................................................................................................. 32روش تولید معمول کشورمان با دیگر کشورهای جهان........................................................................................... 32تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژیهای مرسوم در تولید محصول......................................................................... 33مجوز های قانونی :................................................................................................................................................... 33مراحل صدور جواز تاسیس :................................................................................................................................... 34شرایط عمومی متقاضیان ( اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی ) دریافت جواز تاسیس......................................... 341- اشخاص حقیقی............................................................................................................................................... 342- اشخاص حقوقی.............................................................................................................................................. 34مدارك مورد نیاز:..................................................................................................................................................... 35اصلاحیه جواز تاسیس :........................................................................................................................................... 35تعریف:...................................................................................................................................................................... 36صدور پروانه بهره برداری :..................................................................................................................................... 36مراحل صدور توسعه طرح :..................................................................................................................................... 37فصل دوم.................................................................................................................................................................. 38روش انجام کار......................................................................................................................................................... 38جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :........................................................................................... 39فهرست تجهیزات مورد نیاز و برآورد قیمت آنها :................................................................................................. 39مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار :................................................................. 40روش های بازاریابی و تبلیغات جهت جذب مشتریان............................................................................................ 40برآورد حداقل ظرفیت اقتصادی طرح..................................................................................................................... 40لحاظ کردن نقطه سربسر تولید................................................................................................................................. 41لحاظ کردن حداقل سود مورد انتظار....................................................................................................................... 41برآورد مواد اولیه عمده مورد نیاز سالیانه و محل تامین آن..................................................................................... 41معرفی نوع ماده اولیه عمده...................................................................................................................................... 41معرفی منابع تأمین مواد اولیه................................................................................................................................... 42برآورد میزان مصرف سالانه مواد اولیه.................................................................................................................... 42برآورد قیمتهای مواد اولیه مصرفی.......................................................................................................................... 43بررسی تحولات اساسی در روند تأمین اقلام عمده مورد نیاز در گذشته و آینده.................................................. 43پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح................................................................................................................ 44انتخاب محل اجرای یک طرح تولیدی عموما بًراساس معیارهای زیر صورت میگیرد :....................................... 44بازارهای فروش محصول......................................................................................................................................... 44الف ( بازار خودروسازان.......................................................................................................................................... 44بازار خدمات پس از فروش خودرو........................................................................................................................ 45بازار تأمین مواد اولیه................................................................................................................................................ 46احتیاجات و نیازمندی های دیگر طرح................................................................................................................... 46امکانات زیر بنایی مورد نیاز.................................................................................................................................... 46حمایت های خاص دولتی........................................................................................................................................ 46با جمع بندی مطالعات مکان یابی، محل اجرای مناسب اجرای طرح در جدول زیر آمده است.......................... 47بررسی تأسیسات و امکانات زیربنایی مورد نیاز طرح............................................................................................ 47برآورد برق مورد نیاز و چگونگی تأمین آن............................................................................................................ 47برآورد آب مورد نیاز و چگونگی تأمین آن............................................................................................................. 48برآورد سوخت مصرفی مورد نیاز و چگونگی تأمین آن........................................................................................ 48برآورد امکانات مخابراتی و ارتباطی لازم و چگونگی تأمین آن............................................................................ 49برآورد امکانات زیربنایی مورد نیاز......................................................................................................................... 49نیازمندی طرح به راه را میتوان در حالت زیر مورد بررسی قرار داد :................................................................. 49عبور و مرور کامیونهای حامل مواد اولیه و محصول............................................................................................... 49عبور و مرور کارکنان................................................................................................................................................ 49سایر امکانات مانند راه آهن، فرودگاه و بندر......................................................................................................... 49وضعیت حمایتهای اقتصادی و بازرگانی.................................................................................................................. 50حمایت های تعرفه گمرکی و مقایسه آن با تعرفه های جهانی................................................................................ 50حمایتهای مالی.......................................................................................................................................................... 50فصل سوم................................................................................................................................................................. 51امور مالی طرح......................................................................................................................................................... 51سرمایه گذاری ثابت طرح :...................................................................................................................................... 52خرید دفتر کار :........................................................................................................................................................ 52هزینه زمین :............................................................................................................................................................. 52هزینه محوطه سازی :............................................................................................................................................... 53هزینه ساختمان سازی :............................................................................................................................................ 53هزینه ماشین آلات و تجهیزات :.............................................................................................................................. 54هزینه تاسیسات و تجهیزات عمومی :...................................................................................................................... 54هزینه تجهیزات آزمایشگاهی :................................................................................................................................. 54وسایل اداری و خدماتی........................................................................................................................................... 55ماشین آلات حمل و نقل درون/ برون کارگاهی...................................................................................................... 55هزینه های قبل از بهره برداری................................................................................................................................ 55هزینه های پیش بینی نشده...................................................................................................................................... 55هزینه سرمایه گذاری ثابت :..................................................................................................................................... 56فصل چهارم.............................................................................................................................................................. 57جمع بندی – نتیجه گیری و پیشنهادات.................................................................................................................. 57نتایج حاصله از اجرای طرح :.................................................................................................................................. 58خلاصه طرح :در این طرح به بررسی تولید قالپاق و رینگ خودرو پرداخته شده است ، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است ، این طرح شامل چهار فصل میباشد ، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه ، تاریخچه ، مجوز های قانونی مورد نیاز ، وضعیت بازار ، میزان واردات و صادرات و ... پرداخته است ، فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است ، بازدید از واحد کاری مشابه ، نیروی انسانی ، نحوه تامین سرمایه و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، فصل سوم به بررسی طرح از دیدگاه اقتصادی پرداخته است ( طرح توجیهی یا BP ) ، عناوینی از قبیل نیروی انسانی مورد نیاز ، میزان سرمایه گذاری ، مواد اولیه مورد نیاز ، ماشین آلات مورد نیاز و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، در نهایت فصل چهارم به بیان نتیجه اجرای طرح می پردازد .مقدمه :مطالعات امکان سنجی، مطالعات کارشناسی است که قبل از اجرای طرحهای سرمایه گذاری اقتصادی انجام میگیرد. در این مطالعات از نگاه بازار، فنی و مالی و اقتصادی طرح مورد بررسی و آنالیز قرار گرفته و نتایج حاصل از آن به عنوان مبنایی برای تصمیم گیری سرمایه گذاران مورد استفاده قرار میگیرد.گزارش حاضر مطالعات امکان سنجی مقدماتی تولید قالپاق خودرو میباشد. این مطالعات در قالب متدولوژی مطالعات امکان سنجی تهیه گردیده است و مطابق متدولوژی فوق ، ابتدا محصول مورد مطالعه به طور دقیق معرفی شده و سپس بررسی های لازم روی بازار آن صورت خواهد گرفت و در ادامه مطالعات فنی در خصوص چگونگی تولید و امکانات سخت و نرمافزاری مورد نیاز نیز شناسایی شده و در نهایت ظرفیت های اقتصادی و حجم سرمایه گذاری مورد نیاز برای اجرای طرح برآورد و ارائه خواهد شد تا با استفاده از آن سرمایه گذران و علاقه مندان محترم بتوانند کلیه اطلاعات مورد نیاز را کسب و در جهت انجام سرمایه گذاری اقتصادی با دید باز و مسیر شفاف اقدام نمایند. امید است این مطالعات کمکی هرچند کوچک در راستای توسعه صنعتی کشورمان بعمل بیاورد .نام کامل طرح و محل اجرای آن :تولید قالپاق رینگمحل اجرا :مشخصات متقاضیان :نام نام خانوادگی مدرک تحصیلی تلفن دلایل انتخاب طرح :قطعه سازی یکی از صنایع مادر و اساسی در هر کشور به شمار می آید. این قطعات خود به عنوان کالای واسط های در تولید انواع خودرو یا بازار خدمات پس از فروش آن مورد استفاده دارند. از اینرو توسعه صنعت قطعه سازی به مفهوم توسعه صنعت خودروسازی کشور است و لذا مجموعه قطعه سازی را میتوان به عنوان یکی از محورهای توسعه کشورها تلقی کرد. در حال حاضر صد ها واحد صنعتی مشابه طرح حاضر در کشورمان مشغول قطعه سازی برای خودرو میباشند. خودرو های صنعتی و کشاورزی از دیگر موارد کاربرد قطعات طرح است و اهمیت این صنعت نیز برای همگان روشن و شفاف میباشد. بنابراین در مجموع ملاحظه میگردد که قطعات تولیدی طرح به عنوان زیرساختهای صنعت کشور به شمار میآیند و از درجه اهمیت بالایی برخوردار میباشند.وضعیت و میزان اشتغال زایی :تعداد اشتغالزایی این طرح 26 نفر میباشد .تاریخچه و سابقه مختصر طرح :نام و کد محصولاتمحصولات مورد نظر طرح حاضر، تولید قالپاق خودرو میباشد. قالپاق یک قطعه نسبتا تزئینی در خودرو است . قالپاق ها روی رینگ های چرخ ها نصب شده و بدینوسیله ظاهر زیبائی را به آن ارائه می دهد . قالپاق ها بجزء نقش زیبائی ظاهری نقش دیگری در خودرو ندارند . هر خودرو به تعداد چرخ های خود نیازمند استفاده از قالپاق است .قالپاق ها از مواد پلاستیکی ساخته می شوند و دارای انعطاف بالا و وزن بسیار پائین می باشند و بدین ترتیب وجود آن روی چرخ ، سبب وارد آمدن هیچگونه بار اضافی بر خودرو نمی شود . هر قالپاق برای استفاده در رینگ خاصی تولید می شود . از اینرو به تعداد تنوع رینگ چرخ های موجود خودرو ها نیاز به تنوع قالپاق خواهد بود . از طرف دیگر به منظور افزایش بازار پسندی قالپاق ، تولید کنندگان اشکال مختلفی را در تولید قالپاق به آن اعمال می نمایند تا بواسطه آن بتوانند با ارائه تنوع ظاهری متفاوت ، سلایق مختلف را پوشش دهند . در اشکال زیر نمونه هائی از این نوع قطعات آمده است .بررسی استانداردهای موجود در مورد محصولمحصول مورد مطالعه، قالپاق خودرو است . این قطعات خود به عنوان یک محصول واسطه در تولید یا تعمیرات خودرو ها مورد استفاده دارند. از اینرو ماهیت این قطعات طوری است که نمیتوان استاندارد خاصی را برای آن تعیین کرد و لذا هیچگونه استاندارد ملی یا بین المللی برای این قطعات وجود ندارد. ولی باید گفت که تولید این قطعات تحت مشخصات فنی ارائه شده از طرف خودرو سازان صورت میگیرد که به نوعی نیز میتوانیم مشخصات فوق را به عنوان الزامات و استانداردهای مورد نیاز در تولید تلقی نماییم. مشخصات فنی قطعات در قالب نقشه فنی، برگ آنالیز مواد اولیه مصرفی و برگ مشخصات مکانیکی و متالوژیکی از طرف هر خودرو ساز تهیه و ارائه میگردد که رعایت تک تک آنها از طرف سازندگان امری اجتناب ناپذیر است .همچنین لازم به ذکر است که هر شرکت خودرو ساز استاندارد و الزامات فنی مخصوص به خود را دارا است .بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصولبررسی قیمت های داخلیهر قطعه از خودرو ، با توجه به نوع قطعه و خودروی مورد استفاده از قیمت های متفاوتی برخوردار است . قالپاق نیز همانند سایر قطعات خودرو به نسبت خودروی مورد استفاده دارای قیمت های مختلفی می باشند ولی متوسط قیمت 70000 تا 85000 ریال را می توان برای این قطعات ارائه کرد .مروری بر قیمت های جهانیهمانند مطالب عنوان شده قبل ، در مورد قیمت جهانی قطعات خودرو نیز نمیتوان اقدام به تعریف رقم خاصی نمود. چرا که قیمت ها تابع نوع قطعه تولیدی و همچنین خودروئی می باشد که قطعه برای آن ساخته می شود و نظر بر اینکه یک کارخانه قطعه سازی اقدام به تولید رنج وسیعی از قطعات مینماید از اینرو ارائه قیمت واحد برای آن امکان ناپذیر میباشد. لازم به ذکر است که در بررسی امکان پذیری صادرات قطعات صنعتی ، عموما مزیت های رقابتی تولید در کشور مبداء با موارد مشابه در کشور مقصد مورد مقایسه قرار می گیرد و در صورت وجود مزیت ، صادرات شکل می گیرد . در مورد عوامل مطرح در صادرات در ادامه توضیحات لازم ارائه خواهد شد .معرفی موارد مصرف و کاربرد محصولاتمحصول تولیدی طرح قالپاق خودرو است و لذا کاملا واضح است که مورد مصرف و کاربرد این قطعات در خودرو سازی است و می توان گفت که هر خودرو بدون استثناء از این قطعات استفاده می کنند ، لیکن مشخصات فنی آنها به نسبت نوع خودرو متفاوت است .بررسی روند مصرف از آغاز برنامه سوم تاکنونضریب مصرف قالپاق در هرخودروی تولیدی یک دست است که هر دست معادل 4 عدد می باشد . از طرف دیگر بازار خدمات پس از فروش خودرو نیز مصرف کننده این قطعات است . لذا به منظور بررسی روند مصرف این قطعات ، لازم است تعداد خودرو در کشور به همراه تولید سالانه آن مورد توجه قرار گیرد . در ادامه بررسی های لازم در این خصوص انجام گردیده استالف( برآورد مصرف در خودرو سازانمجموعه خودروهای تولید داخل کشورمان را میتوان از نگاه مصرف قطعات تولید داخل در ساخت آنها، به دو گروه عمده تقسیم بندی کرد :گروه اول: این گروه از خودروها بخش عمده قطعات مصرفی در تولید خودرو را از سازندگان داخلی تأمین مینمایند و درصد کمی قطعات وارداتی در ساخت این گروه از خودروها کاربرد دارد. بخش عمده خودروهای تولیدی گروه ایران خودرو و سایپا در این گروه قرار دارند.مراحل صدور جواز تاسیس :1- پذیرش درخواست متقاضی صدور جواز تأسیس فعالیتهای صنعتی و تكمیل پرونده توسط مدیریت سازمان سازمان صنایع شهرستان .2- بررسی پرونده از نظر مدارك و تطبیق با مصادیق والویتهای سرمایه گذاری در واحد صدور مجوز مدیریت سازمان صنایع .3- تكمیل پرسشنامه جواز تاسیس ( فرم شماره یك ) توسط متقاضی .4- ارسال پرونده منضم به فرم شماره یك به اداره مربوطه بمنظور بررسی ، اصلاح و تائید فرم پرسشنامه جواز تاسیس با استفاده از اطلاعات طرحهای موجود ، طرحهای تیپ و تجربیات كارشناسی و ارجاع پرونده به مدیریت .5- ارجاع پرونده توسط مدیریت به واحد صدور مجوز جهت مراحل صدور جواز تأسیس .شرایط عمومی متقاضیان ( اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی ) دریافت جواز تاسیس1- اشخاص حقیقی- تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران- حداقل سن 18 سال تمام- دارا بودن كارت پایان خدمت یا معافیت دائم


کلمات کلیدی:
پروژه کارافرینی کارگاه تولید قالپاق و رینگ خودرو ;طرح توجیهی کارگاه تولید قالپاق و رینگ خودرو ;کارآفرینی کارگاه تولید قالپاق و رینگ خودرو ;دانلود پروژه کارگاه تولید قالپاق و رینگ خودرو ;دانلود کارآفرینی کارگاه تولید قالپاق و رینگ خودرو ;طرح توجیه فنی کارگاه تولید قالپاق و رینگ خودرو ;توجیه اقتصادی کارگاه تولید قالپاق و رینگ خودرو


دانلود ارتباط بین ایدئولوژی آموزش و پرورش و پذیرش تکنولوژی در معلمان قبل از خدمت
دانلود پاورپوینت آشنایی با اکولوژی محیطهای مختلف (بیوم ها)
دانلود دانلود پاورپوینت تصمیم گیری و حل مسأله (فصل چهارم کتاب مبانی سازمان و مدیریت رضائیان)
دانلود مقاله درباره روانشناسی تربیت
دانلود مقاله درمورد بررسی سازه ها و راه های ارتقای اثر بخشی نیروی كار
دانلود دانلود پاورپوینت تحلیل اساسی بازار املاک و مستغلات
دانلود مقاله درباره ارزیابی شخصیت کودکان
دانلود سوالات اصلی آزمون آیین نامه 95
دانلود مجموعه نمونه سوالات ارزشمند و طلایی با جواب و پاسخنامه و جزوات شگفتی ساز آزمون استخدامی هلال احمر
دانلود نمونه سوالات آزمون بهیاری ورودی دبیرستان پایه دهم